U sklopu projekta „Holokaust“ stručnog vijeća engleskog jezika, učenici 1. K razreda obilježili su 22. travnja dva važna događaja: proboj logoraša iz Jasenovca i Yom Hashoah. Obilježavanje je realizirano kroz pilotiranje nastavne jedinice:“ What was Jasenovac and what were the experiences of the children who became its victims?. Ovu nastavnu aktivnost pilotirala je s učenicima Biserka Zajec, prof. mentor. Nastavna aktivnost je kreirana za vrijeme naprednog seminara za nastavnike „Holokaust kao početna točka“ u Sarajevu (14.-17.4.2025.) u organizaciji Memoriala de la Shoah iz Pariza.
Proboj iz logora Jasenovac izvršilo je 22. travnja 1945. godine 600 od preostalih 1073 logoraša, zatočenih u Ciglani, kada su shvatili da ih čeka sigurna smrt. Proboj je preživjelo samo njih 117. Istog dana, proboj je izvršilo i 147 zatočenika u Kožari, od kojih je preživjelo 11 njih.
Yom HaShoah (Jom hašoa); “Dan sjećanja na Holokaust i heroizam”, na hrvatskom: Dan sjećanja na Holokaust ili Dan Holokausta, obilježava se kao izraelski dan komemoracije za približno šest milijuna Židova koji su stradali u Holokaustu zbog akcija koje je provodila nacistička Njemačka sa svojim sudionicama i za židovski otpor u tom periodu. U Izraelu je ovaj dan nacionalni spomendan i javni praznik. Održava se 27. nisana (travnja/svibnja) a ove godine pada na 23.-24. travanj.
Tijekom ove nastavne aktivnosti učenici su imali priliku upoznati se s biografijama nekoliko djece žrtava logora Jasenovac i biografijom Diane Budisavljević koja je bila hrvatska humanitarka austrijske nacionalnosti zaslužna za spašavanje 12, 000 uglavnom srpske djece te njihovih majki iz ustaških logora.






