MULTIKULTURNI FESTIVAL U GOSPODARSKOJ ŠKOLI VARAŽDIN

Učenice 3. H razreda pod vodstvom mentorice profesorice Renate Mađarić osmislile su interaktivan događaj na engleskome jeziku pod nazivom Multicultural Festival koji se održao 8. svibnja 2025. godineu Gospodarskoj školi Varaždin.

Događaj je bio podijeljen u nekoliko dijelova. U uvodnom dijelu voditeljica programa Jana Balug objasnila je pojmove stereotipa i naglasila važnost razumijevanja nacionalnih identiteta.

Nakon toga su učenice Mia Gradiščak i Zara Ferenčina predstavile svoje iskustvo boravka na razmjeni u španjolskoj školi I.E.S. Sierra de Mijas u kojoj su imale priliku upoznati učenike različitih nacionalnosti. Tu školu pohađa 8% učenika doseljenika iz čak 27 različitih država. One su intervjuirale te učenike koji su opisali svoja iskustva života i pohađanja nastave u španjolskoj školi. Njihova su iskustva uglavnom pozitivna, a kao najveću prepreku su naveli nedostatno znanje španjolskoga jezika.

Uslijedilo je predstavljanje učenika Gospodarske škole čije su obitelji podrijetlom iz Mađarske, Palestine, Ukrajine i Kazahstana. Učenici su naveli razlog preseljenja u Hrvatsku, objasnili neke stereotipe, ali i zanimljive činjenice vezane uz njihovu zemlju te usporedili običaje dvaju zemalja. Izgovorili su i nekoliko rečenica na svojem materinskom jeziku.

Također, pozvano je i četvero studenata iz Španjolske i Njemačke koji trenutno obavljaju stručnu praksu, odnosno DSD volontiranje u našoj školi. Studenti iz Španjolske u Hrvatskoj su malo više od mjesec dana te je njihovo iskustvo pozitivno. Istaknuli su hladniju klimu i težak hrvatski jezik te visoku razinu znanja engleskoga jezika kod hrvatskih učenika. Općenito im se sviđaju ljudi i rado bi ostali duže. Volonteri iz Njemačke u Hrvatskoj će živjeti i raditi godinu dana te smatraju da je svakodnevni život sličan životu u Njemačkoj te su se dobro snašli i zadovoljni su.

Na kraju programa, učenica Lea Smoljanec istaknula je važnost prepoznavanja stereotipa koji se obično temelje na netočnim informacija te upozorila da bi oni mogli dovesti do predrasuda, diskriminacije i nerazumijevanja. Način na koji se to može spriječiti je obrazovanjem i promocijom tolerancije i različitosti  kao i razvijanjem dijaloga među pripadnicima različitih kultura.

U nastavku programa, profesorica engleskog jezika i geografije Christina Ramolla iz Gimnazije u Bad Aiblingu, Njemačka, nadovezala se na temu multikulturalnosti svojim predavanjem o radu u multikulturnim razredima. Navedena škola u proteklih je nekoliko godina zbrinula brojne izbjeglice iz ratnom zahvaćenih područja u Ukrajini i Siriji te je navela poteškoće s kojima su se učenici i nastavnici susreli. Tijekom predavanja učenici su raspravljali o iznesenim problemima te sami predlagali moguća konkretna rješenja problema života i rada u multikulturnim školama i zajednicama te pokazali zavidnu razinu ozbiljnosti i angažiranosti.

Skip to content