U Gospodarskoj školi Varaždin će se od utorka 07.01.2025. godine, sukladno Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanova Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih od 2.1.2025. godine te uputama osnivača Varaždinske županije od 3.1.2025. godine početi provoditi pojačane mjere sigurnosti.
1. KRATKOROČNE MJERE SIGURNOSTI (ROK: 7.1.2025.)
1.) Ulazak u školu
- jedinstveni ulaz za sve roditelje, posjetitelje i polaznike obrazovanja odraslih je glavni ulaz Gospodarske škole Varaždin
- vanjske osobe koje koriste sportsku dvoranu u svrhu nastave (učenici Elektrostrojarske škole i Fakulteta organizacije i informatike) i rekreacije za ulaz u školu koriste ulaz u dvoranu prema rasporedu korištenja
- roditelji, posjetitelji i polaznici obrazovanja odraslih koji imaju potrebu ulaska u prostore ugostiteljskog i kuharskih praktikuma u praktikum škole ulaze uz prethodnu najavu
- za vrijeme odmora na svim ulazima škole dežuraju dežurni nastavnici prema unaprijed objavljenom rasporedu
2.) Zaključavanje ulaza/izlaza
- vrata škole će biti otključana u jutarnjoj smjeni od 6,50 sati do 7,20 sati i do 14:05 do 14:20 te u popodnevnoj smjeni od 12:50 do 13:20 sati i od 19:15 do 19,30 sati
- tijekom malog odmora učenicima nije dopušteno napuštanje škole
- za vrijeme velikog odmora vrata će biti otključana 5 minuta prije i 5 minuta nakon završetka velikog odmora
3.) Nastava tjelesne i zdravstvene kulture
- učenici Gospodarske škole Varaždin na nastavu TZK odlaze kroz školu
- učenici Elektrostrojarske škole i Fakulteta organizacije i informatike na nastavu TZK ulaze kroz ulaz u dvoranu škole gdje će ih dočekati njihovi nastavnici te ih isto tako ispratiti iz škole nakon završetka nastave
- klubovi i rekreacijske grupe kojima se sportska dvorana iznajmljuje dolaze organizirano u grupi najranije 10 minuta prije početka rasporedom dodijeljenog termina te isto tako organizirano u grupi odlaze iz dvorane najkasnije 10 minuta nakon rasporedom dodijeljenog termina
- za provođenje mjera sigurnosti u dvorani škole odgovorni su nastavnici, profesori, odnosno voditelji rekreacijskih grupa ili sportskih klubova te su u slučaju bilo kakve izvanredne situacije obavezni o istoj obavijestiti ravnateljicu škole
4.) Nastava u ugostiteljskom i kuharskim praktikumima
- učenike koji imaju nastavu u ugostiteljskom i kuharskim praktikumima škole na ulazu u objekt dočekuju ih predmetni nastavnici
- vrata objekta praktikuma zaključavaju se na način kao i jedinstven ulaz u školu
- tijekom malih odmora učenicima nije dozvoljeno izlaziti izvan objekta praktikuma
- za provođenje mjera sigurnosti u ugostiteljskom i kuharskih praktikumima škole odgovorni su nastavnici te su u slučaju bilo kakve izvanredne situacije obavezni o istoj obavijestiti ravnateljicu škole
- ukoliko postoji potreba nastavnicima koji imaju nastavu u objektu praktikuma izradit će se ključevi
5.) Kupnja u trgovini koja je u prostorijama škole
- zbog provođenja sigurnosnog protokola kupnja u trgovini koja je u prostorijama škole dozvoljena je samo učenicima Gospodarske škole Varaždin
- dostava robe u trgovinu u prostorijama škole odvija se uz nadzor voditelja trgovine
- za provođenje mjera sigurnosti za vrijeme dostave robe ili za vrije rada trgovine u prostorijama škole odgovoran je voditelj trgovine te je u slučaju bilo kakve izvanredne situacije obavezan o istoj obavijestiti ravnateljicu škole
6) Evidencija roditelja / polaznika obrazovanja odraslih / posjetitelja
- roditelji, polaznici obrazovanja odraslih i ostali posjetitelji mogu ulaziti u školu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu ili na poziv od strane školske ustanove, o čemu će se obavijestiti dežurni radnik na ulazu
- svoj posjet i svrhu dolaska (kod koga i zašto dolaze) moraju obavezno prijaviti dežurnom radniku škole na ulazu koji će roditelja i posjetitelja evidentirati uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe
- ulazak osobe u škole upisuje se evidenciju osoba koje ulaze u školu
- evidentirana osoba na ulazu škole čeka osobu s kojom ima dogovoren sastanak koja će ga otpratiti na dogovoreno mjesto te ga ispratiti iz škole
- osobi koja odbije predočiti identifikacijski dokument neće se dopustiti ulazak u školu
2. SREDNJOROČNE MJERE SIGURNOSTI
1.) Osnivanje Tima za sigurnost
- koji čine ravnateljica, predstavnici učenika, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, administracije, tehničkog osoblja
- Tim je odgovoran za implementaciju i nadzor provedbe mjera sigurnosti
2.) Brave na ulazima u školske prostorije
- na jedinstvenom ulazu u školsku zgradu trenutna brava koja se bez ključa zatvara samo s unutarnje strane nadogradit će se brava s portafonom što znači da će se iznutra moći otvoriti vrata i izlaziti van, a izvana će se moći ulaziti samo na pritisak tipke od strane dežurne osobe
- na ulasku u sportsku dvoranu i objekt ugostiteljskog i kuharskih praktikuma zamijenit će se postojeće brave i ugraditi nove sa magnetnim ključevima za nastavnike te mogućnošću otvaranja samo s unutarnje strane
3.) Video nadzor škole
- sve kamere moraju biti u visokoj rezoluciji
- snimke video nadzora čuvaju se 30 dana
3. DUGOROČNE MJERE SIGURNOSTI (TIJEKOM 2025.GOD.)
1.) Zapošljavanje educirane osobe zadužene za zaštitu, kontrolu i evidenciju ulaska (uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te osnivača)
2.) Edukacija i psihološka podrška učenicima
- aktivno praćenje učenika s potencijalnim problemima ponašanja uz podršku školskog psihologa i ostalih stručnih suradnika (i kratkoročno i srednjoročno)
- razvijati programe mentalnog zdravlja koji smanjuju stres i potiču pozitivno ponašanje među učenicima (i kratkoročno i srednjoročno)
- edukacije protiv vršnjačkog nasilja – jačanje kulture nenasilja i međusobnog poštovanja (i kratkoročno i srednjoročno)
- poticanje učenika na anonimno prijavljivanje sumnjivih aktivnosti ili neobičnog ponašanja (i kratkoročno i srednjoročno)
3.) Edukacija i radionice za roditelje o sigurnosti i komunikaciji s djecom (i kratkoročno i srednjoročno)
4.) Suradnja s vanjskim partnerima
- suradnja sa policijom te ostalim službama s ciljem podizanja sigurnosti učenika i svih osoba koje borave u školi kao i u blizini škole, definirati protokole sa hitne intervencije te ažurirati mjere prevencije
5.) Kontinuirano praćenje učinkovitost mjera sigurnosti
- kontinuirano analizirati učinkovitost definiranih mjera sigurnosti na temelju povratnih informacija zaposlenika, učenika i roditelja ili novih okolnost te iste ažurirati sa ciljem poboljšanja
Ravnateljica Gospodarske škole Varaždin
mr.sc. Jasminka Kelemen